Ik stem

Straks stemmen en toch moet ik steeds denken aan die tram op de noodrem … Voor altijd ” stemmen” verloren.

Het hart van Nederland blijft in beeld en laat ons verbazen dat de dader zijn stem mocht laten gelden zonder aan een persoonlijkheidsonderzoek te willen meedoen. De stemmen uit zijn omgeving werden niet gehoord. Zoveel signalen waren al afgegeven.

Gestoord en finaal de weg kwijt tot alles in staat … en dat werd maandag 18 maart pijnlijk duidelijk.

Stemmen …Waar stem ik op ? Het valt niet mee te kiezen. Hoe is Nederland de weg kwijt geraakt dat wij zonder pardon een boete kunnen betalen wanneer we door rood licht rijden en allerlei instanties niet weten waar de een of de ander zich mee bezig houdt en de grootste gekken verdwaald kunnen rond lopen om onschuldige mensen meedogenloos neer te schieten.

Al eerder geschoten … Berovingen …Verkrachting … Verslaafd …. Beschaving ver te zoeken .

Gisteravond in het slotdebat laat onze premier nog eens weer zijn stem horen en wordt hij stil want hij weet zijn tweede voorbeeld niet meer.

Niet ” Carolientje zoekt een man ” zoals onze volkszangeres Willeke Alberti zong maar onze premier roept om Carolien . Carolien was er niet waarschijnlijk al thuis en zat vast voor de buis hoe Mark haar naam riep.

Voor t eerst was ook onze premier even sprakeloos en eigenlijk laat hij hier zien dat hij toch ook gewoon een mens is . Want eerlijk is eerlijk onze premier laat zijn stem altijd horen weet politiek correct overal een antwoord op…. Nu riep hij om Carolien en hakkelde over zijn eigen woorden.

En dan nog even de stem van van de Gijp die zowaar ” sorry” zegt, zich niet bewust was van de impact over de opmerking die hij maakte over de ietwat schaamteloze uitspraak over het uiterlijk vriendin Guus Meeuwis. Guus terecht boos en natuurlijk doet Derksen er nog een schepje boven op.

En zo laat iedereen zijn, haar stem horen op eigen manier. Is het soms wel, soms beter niet je stem te laten horen .
Is vandaag stemmen een must om te mogen blijven leven in democratie en vrijheid .

Wanneer de stemming zoals maandagochtend even voor elven verlamd in tragiek en verdriet. angst overheerst, mogen er never nooit meer onschuldige stemmen op deze brute wijze verloren gaan .

Ik stem …

Jet